Skanska sijoittui erinomaiselle tasolle EPSI Ratingin rakennustoimialan uudisasuntorakentaminen 2018 -tutkimuksessa, jossa mitattiin uudisasuntojen ostajien tyytyväisyyttä ja ostokokemusta. Skanskan tulos parani edellisvuodesta ja oli tänä vuonna 75,5 indeksipisteellä kolmen parhaan joukossa.
”Sijoituimme kärkikolmikkoon ja saimme korkeat pisteet erityisesti palvelulaadussa ja imagossa. Skanskalla oli myös vähiten kriittisiä asiakkaita. Tulokset heijastavat hyvin tähän asti tehtyä työtä – olemme panostaneet paljon asiakaspolun eri kosketuspisteisiin aina asunnon etsinnästä ja kaupantekotilaisuudesta muuttopäivään ja asumisvaiheeseen. Näihin polun eri vaiheisiin olemme luoneet selvästi toimivia käytäntöjä”, iloitsee Skanskan asiakaskokemuspäällikkö Hanna-Kaisa Javanainen.
Tutkimuksen mukaan uudisasuntorakentamisen asiakastyytyväisyys on korkealla tasolla, ja asiakkaat kokivat rakennusliikkeet luotettaviksi ja helpoiksi palveluntarjoajiksi. Asiakastyytyväisyyteen eniten vaikuttavat tekijät olivat asuntorakentajan imago sekä tuote- ja palvelulaatu. Palvelulaadun osalta tärkeimpänä tekijänä pidettiin hyvää tavoitettavuutta.
EPSI Ratingin Uudisasuntorakentaminen 2018 -tutkimuksessa vertailtiin keskenään Suomen kahdeksan suurimman asuntorakentajan asiakkaiden tyytyväisyyttä. Tutkimus toteutettiin maalis-huhtikuussa 2018, ja haastatteluun osallistui 912 asunnonostajaa.
”Kehitämme jatkuvasti asiakaspolun eri vaiheissa tapahtuvia kohtaamisia ja niihin liittyviä toimintamalleja. Pyrimme varmistamaan korkean palvelulaadun ja seuraamme asiakkaidemme suositteluhalukkuutta Net Promoter Score -mittarilla (NPS). Skanskan tämän vuoden kohokohtia on ollut esimerkiksi Lappeenrannan Loiste, joka sai muuttovaiheen NPS-tuloksissa täydet 100 pistettä”, Javanainen kertoo.
EPSI Rating on Pohjoismaiden johtava riippumaton yhtiö eri toimialojen yritysten asiakastyytyväisyyden tutkimisessa ja mittaamisessa. Rakennusalan jäsenyrityksille suunnattu Uudisasuntorakentaminen-tutkimus toteutettiin Rakennusteollisuus RT:n toimesta.
Uudisrakentaminen 2018 -tutkimuksen yhteenvedon löydät täältä
Lisätietoja:
Skanska Kodit Oy, asiakaskokemuspäällikkö Hanna-Kaisa Javanainen, puh. 050 486 8492, hanna-kaisa.javanainen[at]skanska.fi
Skanska Kodit, myynti- ja markkinointijohtaja Marja Kuosma, puh. 040 844 8630 marja.kuosma[at]skanska.fi
Skanska Oy, markkinointi- ja viestintäjohtaja Cristina Rinnetie-Uski, puh. 040 501 9816, cristina.rinnetie-uski[at]skanska.fi