
”Sijoituimme kärkikolmikkoon ja saimme korkeat pisteet erityisesti palvelulaadussa ja imagossa. Skanskalla oli myös vähiten kriittisiä asiakkaita. Tulokset heijastavat hyvin tähän asti tehtyä työtä – olemme panostaneet paljon asiakaspolun eri kosketuspisteisiin aina asunnon etsinnästä ja kaupantekotilaisuudesta muuttopäivään ja asumisvaiheeseen. Näihin polun eri vaiheisiin olemme luoneet selvästi toimivia käytäntöjä”, iloitsee Skanskan asiakaskokemuspäällikkö Hanna-Kaisa Javanainen.
Tutkimuksen mukaan uudisasuntorakentamisen asiakastyytyväisyys on korkealla tasolla, ja asiakkaat kokivat rakennusliikkeet luotettaviksi ja helpoiksi palveluntarjoajiksi. Asiakastyytyväisyyteen eniten vaikuttavat tekijät olivat asuntorakentajan imago sekä tuote- ja palvelulaatu. Palvelulaadun osalta tärkeimpänä tekijänä pidettiin hyvää tavoitettavuutta.
EPSI Ratingin Uudisasuntorakentaminen 2018 -tutkimuksessa vertailtiin keskenään Suomen kahdeksan suurimman asuntorakentajan asiakkaiden tyytyväisyyttä. Tutkimus toteutettiin maalis-huhtikuussa 2018, ja haastatteluun osallistui 912 asunnonostajaa.
”Kehitämme jatkuvasti asiakaspolun eri vaiheissa tapahtuvia kohtaamisia ja niihin liittyviä toimintamalleja. Pyrimme varmistamaan korkean palvelulaadun ja seuraamme asiakkaidemme suositteluhalukkuutta Net Promoter Score -mittarilla (NPS). Skanskan tämän vuoden kohokohtia on ollut esimerkiksi Lappeenrannan Loiste, joka sai muuttovaiheen NPS-tuloksissa täydet 100 pistettä”, Javanainen kertoo.
EPSI Rating on Pohjoismaiden johtava riippumaton yhtiö eri toimialojen yritysten asiakastyytyväisyyden tutkimisessa ja mittaamisessa. Rakennusalan jäsenyrityksille suunnattu Uudisasuntorakentaminen-tutkimus toteutettiin Rakennusteollisuus RT:n toimesta.
Uudisrakentaminen 2018 -tutkimuksen yhteenvedon löydät täältä
Lisätietoja:
Skanska Kodit Oy, asiakaskokemuspäällikkö Hanna-Kaisa Javanainen, puh. 050 486 8492, hanna-kaisa.javanainen[at]skanska.fi
Skanska Kodit, myynti- ja markkinointijohtaja Marja Kuosma, puh. 040 844 8630 marja.kuosma[at]skanska.fi
Skanska Oy, markkinointi- ja viestintäjohtaja Cristina Rinnetie-Uski, puh. 040 501 9816, cristina.rinnetie-uski[at]skanska.fi