c

Skanska ja KONE tekevät kotiintulosta helpompaa – digitaaliset ratkaisut mullistavat kerrostaloasumisen

Lehdistötiedotteet 21.5.2018 8.00 CET

Skanska ja KONE ovat sopineet yhteistyöstä, joka tuo KONEen uusimmat innovaatiot Skanska Kotien asukkaiden käyttöön. Molempien yhtiöiden kiinnostuksen kohteena on uusien digitaalisten palvelujen tuominen osaksi sujuvampaa asumista.

KONE ja Skanska tekevät kotiintulosta helpompaa

”Skanska panostaa voimakkaasti digitaalisiin ratkaisuihin, joiden avulla helpotamme asukkaiden arkea ja vastaamme nykypäivän asumisen tarpeisiin. KONE Residential Flow on tästä oiva esimerkki ja haluammekin olla ensimmäisten joukossa tarjoamassa palvelua asiakkaillemme”, sanoo johtaja Jan Elfving Skanskalta.

KONE Residential Flow koostuu kolmesta paketista: Access, Visit ja Information. Ratkaisun avulla asukkaiden on mahdollista hallinnoida kotitalon ulko-ovia, hissejä ja ovipuhelimia älypuhelimellaan. Ulko-ovet avautuvat ilman napin painalluksia, hissi vie automaattisesti kotikerrokseen ja lähetysten vastaanottaminen tai vieraiden päästäminen sisälle hoituu parilla näytön pyyhkäisyllä. Puhelimesta löytää helposti myös taloyhtiön ajankohtaiset ilmoitukset.

Palvelun avulla myös isännöitsijöiden ja kiinteistönhuoltajien työ helpottuu. Taloyhtiön ja asukkaiden tiedot on helppo päivittää, ja tieto kulkeutuu tarvittaessa aulan sähköiselle ilmoitustaululle tai hissikorin näytöille.

Ensimmäisinä vuorossa Espoon Hujoppi ja Jyväskylän Sylinteri

Skanska ja KONE ovat tehneet pitkään yhteistyötä asumiseen liittyvien ratkaisujen parissa. Uusi KONE Residential Flow -ratkaisu otetaan nyt ensimmäisenä käyttöön Espoon Niittykummun Liberti-kortteliin nousevassa 16-kerroksisessa As. Oy Espoon Hujopissa sekä Jyväskylän uuden älykkään kaupunginosan Kankaan As. Oy Jyväskylän Sylinterissä.

”Residential Flow on yksi hieno esimerkki digitaalisuuden tuomista uusista mahdollisuuksista asuinrakentamisessa ja olemme erittäin iloisia, että Skanska on valinnut meidät yhteistyökumppanikseen”, KONEen Suomen liiketoimintajohtaja Sami Vesala toteaa.

”Ratkaisu on kehitetty yhdessä asiakkaidemme kanssa vastaukseksi arjen ja asumisen haasteisiin. Opimme, että monet yksinkertaiset toiminnot, kuten etuoven avaaminen kauppakasseja kantaessa, tai postipakettien vastaanottaminen, voivat olla hankalia. Uskomme, että Residential Flow tekee kotiintulosta helpompaa ja liikkumisesta sujuvampaa Espoon Hujopin ja Jyväskylän Sylinterin asukkaille”, Vesala jatkaa. 

Kuva: © KONE Corporation

Lisätietoja:

Skanska Oy, johtaja Jan Elfving, puh. 040 738 6100, jan.elfving[at]skanska.fi

KONE Hissit Oy, liiketoimintajohtaja Sami Vesala, puh. 050 487 2446, sami.vesala[at]kone.com

Skanska Oy, markkinointi- ja viestintäjohtaja Cristina Rinnetie-Uski, puh. 040 501 9816, cristina.rinnetie-uski[at]skanska.fi

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä infrarakentaminen. Skanska Oy -konserni työllisti vuoden 2017 lopussa 2 086 henkilöä Suomessa.